AdWords Editor: Najbardziej przydatne skróty klawiszowe

Autor: Kasia Bauer dnia: 12/11/2012

Post image for AdWords Editor: Najbardziej przydatne skróty klawiszowe

Naucz się podstawowych skrótów klawiszowych i wprowadzaj zmiany szybciej! Jeżeli prowadzisz dużą kampanię AdWords lub zarządzasz wieloma kampaniami na raz skróty klawiszowe w AdWords Editorze to zbawienny sposób oszczędzania czasu. Efektywność Twojej pracy znacznie wzrośnie jak tylko zaczniesz je stosować na co dzień.

Używam AdWords Editora od około 2007 roku. Nasze początki wynikały z ciekawości. Muszę przyznać, że nie był to najprzyjaźniejszy soft na którym pracowałam. Z czasem jednak ja stałam się bardziej wyrozumiała a AdWords Editor z każdą aktualizacją przeistaczał się w życzliwsze narzędzie :). AE używałam na Linuxie, na MAC OS X oraz oczywiście na Windowsie. Jednym słowem korzystanie z niego jest możliwe wszędzie – nie ma wymówek pod tytułem używam systemu XYZ.

Poniższym artykułem mam zamiar zachęcić do korzystania ze skrótów klawiszowych. Wypróbuj chociaż kilka i przekonaj się, że faktycznie warto je stosować. Są one specjalnie dobrane wg częstotliwości ich używania oraz przydatności.

Podstawowe

Skóty klawiszowe, które możesz znać z innych programów np. biurowych.

Skrót Klawiszowy Opis
CTRL + C Kopiuj wybrane elementy.
CTRL + X Wytnij wybrane elementy.
CTRL + V Wklej wybrane elementy.
CTRL + A Zaznacz wszystkie elementy w wybranym widoku.
CTRL + Z Cofnij wybrane zmiany.
DELETE Usuń element.
CTRL + H Zamień ciąg znaków na inny w wybranych elementach.
CTRL + F Focus (przejście kursora) na box wyszukiwania.

Dodawanie elementów

Kluczowe skróty dotyczące dodawania poszczególnych elementów kampanii tj. słowa kluczowe, teksty reklamowe, miejsca docelowe czy wykluczenia. W szczególności istotnym elementem jest dodawanie wielu zmian na raz. Np. skrót Shift + Ctrl + K pozwala nie tylko dodać wiele słów kluczowych wraz z ich dopasowaniem, ale również dodać inne składowe jak grupę reklamową czy nawet kampanię.

Skrót Klawiszowy Opis
CTRL + K Dodanie pojedynczego słowa kluczowego. Warto dodać, że po dodaniu słowa można klawiszem TAB przełączyć się do kolejnych opcji jak dopasowanie.
CTRL + SHIFT + K Dodanie wielu słów kluczowych.
CTRL + T Dodanie pojedynczego tekstu reklamowego. Warto dodać o możliwości przełączania się między polami za pośrednictwem klawisza TAB.
CTRL + SHIFT + T Dodanie wielu tekstów reklamowych.
CTRL + L Dodanie wykluczającego słowa kluczowego na wysokości grupy reklamowej.
CTRL + SHIFT + L Dodanie wielu wykluczających słów kluczowych na wysokości grupy reklamowej.
CTRL + M Dodanie wykluczającego słowa kluczowego na wysokości kampanii.
CTRL + SHIFT + M Dodanie wielu wykluczających słów kluczowych na wysokości kampanii.
CTRL + B Dodanie miejsca docelowego.
CTRL + SHIFT + B Dodanie wielu miejsc docelowych.
F2 Edycja istniejącego elementu. Działa zarówno w widoku elementów jak np. w drzewie kampanii.

Nawigacja i pobieranie/wysyłanie zmian:

Ważne skróty klawiszowe które sprawią, że nie trzeba będzie sięgać po myszkę aby przełączyć się np. na pobieranie zmian czy do pola wyszukiwania.

Skrót Klawiszowy Opis
TAB Zmiana pól formularza i sekcji nawigacyjnej.
CTRL + S Wysyłanie zmian.
CTRL + R Pobranie najnowszych zmian.
CTRL + F Wyszukaj ciągu znaków w bieżącym widoku.

Powyższe są najczęściej używanymi skrótami klawiszowymi przy pracy nad kontem AdWords. Nie ma sensu uczyć się całego spisu skrótów, gdyż wiele z nich jest po prostu zbędna lub używana rzadko. Jeżeli tworzysz głównie kampanie nakierowane na wyszukiwarkę to skróty dot. kampanii na sieć reklamową oczywiście Ci się nie przydadzą i odwrotnie.


Pobierz Cheat Sheet – skróty klawiszowe AdWords-Editor

Przydatne linki:
AdWords Editor – Pobierz AdWords Editora
Pełna lista skrótów – Google Support

Skomentuj

Poprzedni wpis:

Następny wpis: