Modyfikator dopasowania przybliżonego AdWords – Jak to działa?

informacje dopasowanie przybliżone

Modyfikator dopasowania AdWords jest to zmiana zachowania standardowego dopasowania tzw. szerokiego (broad), która ogranicza zakres to typowych (lub znanych Googlowi) odmian tego słowa jak np. literówki, liczby mnogi czy odmiany fleksyjne.

Przykład

Słowo kluczowe: bilety lotnicze (bez modyfikatora)

Reklama wyświetli się na:

  • bilety lotnicze
  • tanie bilety lotnicze
  • bilety na koncert
  • zawody lotnicze
  • miejscówka PKP (:))

Słowo kluczowe: +bilety +lotnicze (z modyfikatorem)

  • tanie bilety lotnicze
  • bilet lotnicze
  • bielety lotnicze
  • brak biletów lotniczych

Zatem dopasowanie przybliżone zaciągnie wszystko niczym odkurzacz po wymianie worka. W tym dopasowaniu dodaje się słowa chyba tylko przez pomyłkę. Modyfikator dopasowania przybliżonego jest skuteczną formą obrony przed absurdami na jaką „wyciąga” nasze reklamy system AdWords.

Chyba najlepsza grafika tłumacząca działanie dopasowania przybliżonego.

Wersje „zmodyfikowane” to błędy (tzw. literówki), formy liczby pojedynczej i mnogiej, skróty i akronimy oraz odmiany fleksyjne (np. „samochód” i „samochodowe”). Synonimy (takie jak „szybko” i „błyskawicznie”) oraz wyszukiwania powiązane (np. „kwiaty” i „tulipany”) nie są zbliżonymi odmianami.