≡ Menu

GMC – Rollout Globalnych Feedów Produktowych

Czy znacząco powiększyła Ci się liczba produktów w feedzie produktowym na koncie Google Merchant Center? Sprawdzasz i okazuje się, że nie dodawaliście nowych produktów. Na moich kontach ilość produktów powiększyła się nawet 9 razy. Spokojnie!

Okazuje się, że to globalne wprowadzenie zmian dot. wyświetlania produktów w kilku krajach dla feedów na Twoim koncie.

Jeżeli Twoje konto Google Merchant Center było utworzone już jakiś czas temu to domyślne ustawienia feedów dotyczą 1 kraju. W związku ze zmianami umożliwiającymi używanie jednego pliku danych o produktach dla wielu krajów Google implementowało zmiany także na starszych kontach. Na terenie Europy zmiana ta miała miejsce 11 – 13 sierpnia – na niektóry kontach mogła wystąpić później.

Wynika to udzielonych mi informacji od supportu Google Merchant Center.

As per the recent update, global feeds are implemented on the account as the present settings on the account are called Legacy settings.


This means data submitted in certain countries in Europe may automatically show to other countries in Europe using the same language.

Jak możesz to sprawdzić?

W zakładce diagnostyka wybierz kraj, który Cię interesuje. W przypadku EU najlepiej taki w którym funkcjonuje jeden z tych języków: angielski, francuski, niemiecki, włoski.

Jeżeli widzisz duży wzrost produktów w ostatnich dniach to jesteś na dobrym tropie 🦶🏽 – jeżeli nie to wybierz inny kraj. Następnie z listy wybierz feeda, który odpowiada temu krajowi.

Jeżeli po filtrowaniu po feedzie nie widzisz wzrostu produktów przy tym filtrowaniu to dobrze 👍🏽.

Zatem różnica pomiędzy ilością produktów w danym kraju a ilością w filtrowanym feedzie per kraj to produkty, które trafiły z innego feeda.

Filtruj po innych feedach, które masz na koncie. Po jakimś czasie znajdziesz winowajcę – albo nawet kilka :). Poniżej przykład feeda niemieckiego, którego produkty zaczęły się pojawiać dla Belgii.

Przykład: Jeżeli reklamujesz się w Belgii to filtrujesz kraj: Belgia – sprawdzasz ilość produktów. Następnie dodajesz filtr feed i wybierasz feed, który odpowiada za produkty, które dodałeś/aś z myślą o Belgii. Różnica pomiędzy to produkty, które trafiły np. z francuskiego feeda bo w Belgii operuje się francuskiem i niderlandzkim. Do Belgi trafią też feedy po niemiecku.

Cała Belgia: 300 000 produktów

Belgia + filtr z feedem belgijskim: 100 000 produktów

Różnica: 200 000 produktów (być może z feeda francuskiego, niemieckiego, holenderskiego)

Czym jest możliwość używania 1 feeda dla wielu krajów?

Załóżmy, że start-up, operuje w języku niemieckim. W takim wypadku wystarczy, że utworzysz 1 feed w języku niemieckim i możesz go użyć w kampaniach Google Ads nakierowanych na Niemcy, Austrię. Bez potrzeby tworzenia osobnego feeda dla Austrii.

W ten sposób zarządzanie feedami staje się łatwiejsze bo jest ich po prostu mniej.

Odrzucenia produktów

Zmiany te spowodują też więcej bałaganu. Wg. informacji udzielonych mi z supportu GMC mogą nastąpić odrzucenia produktów w krajach (a kraje mają różne legislacje regulujące e-commerce) w których zupełnie się nie reklamujesz.

This is an intended behaviour wherein the items will get multiplied based on the countries falling under the country grouping and you also see instances for disapprovals for countries the client is not targeting as well.

Kontrola feed > kraje

Jest możliwość kontroli jakie produkty wpadają do jakich krajów. Wystarczy, że przejdziesz w ustawienia feeda i tam można wybrać kraje, które chcesz aby feed obejmował.

Jak kraje są grupowane?

Kraje są grupowane w Google Merchant Center wg przynależności do:

  • Kraje grupy A
  • Kraje grupy B

Zakładka produkty

Zakładka „wszystkie produkty” nie pokazuje tych zmian. Jak na razie widać je tylko w diagnostyce Google Merchant Center.

Coś się zmieniło?

Zaszły zmiany u Ciebie na koncie? Coś się nie zgadza we wpisie? 🤯
Może masz pytanie? Śmiało pisz w komentarzach. Z chęcią dowiem się czegoś nowego 🤓.

{ 0 comments… add one }

Leave a Comment

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.