≡ Menu

Nowe Rozszerzenia Połączeń (Telefoniczne) just SUX

Jeżeli zastanawiasz się nad włączeniem tego rozszerzenia do swoich reklam Google Ads to daj sobie moment. Rozszerzenia połączeń – brzmi pięknie, wydaje się logicznie… wygląda i działa okropnie.

Numer telefonu w reklamie kiedyś

Jeszcze przed wprowadzeniem rozszerzeń połączeń jedną ze znanych praktyk było wpisywanie numeru telefonu w treść reklamy. Pominę już z jakich, lepszych i gorszych, powodów to robiono. Ogólnie rzecz biorąc nawet to działało. Ba! W helpie Google Google Ads można było znaleźć tę taktykę jako best practice! Zazwyczaj tego typu reklamy wyglądały następująco:

telefon-w-tekscie-reklamy

Rozszerzenia telefoniczne mają swoją historię – w pewnym momencie  były nawet aktywnym linkiem w wyszukiwarce.

google-adwords-rozszrzenie-telefoniczne-stare

Dodawało to reklamie atrakcyjności. Był sens je dodawać mimo, że z urządzenia laptop/komputer stacjonarny w większości przypadków nie dało się zadzwonić (nie mówię tutaj o heavy userach skypowych).

Rozszerzenia połączeń dziś

Kilka miesięcy temu rozszerzenia telefoniczne zostały poszerzone wraz z wprowadzeniem Enhanced Campaigns. Od tego momentu Google zabrania dodawania numeru telefonu w treści reklamy tekstowej. Od lipca będą te reklamy odrzucane.

Tak, kiedyś to było best practice – teraz będą je odrzucać. Ehh Google.

Aktualnie rozszerzenia połączeń na (urządzeniach typu komputer stacjonarny/laptop) są po prostu nieatrakcyjne. Jest to niemrawy ciąg cyfr obok tytułu reklamy.

rozszerzenie-telefoniczne-google-adwords

Teraz dla reklam w top 3 (jeżeli tekst przekroczy pewną barierę jakości) tytuł wydłuża się o pierwszą linijkę opisu lub wyświetlany adres URL. Biorąc to pod uwagę świadome zrezygnowanie z tego na rzecz rozszerzenia telefonicznego wizualnie pogarsza reklamę i może okazać się niezbyt dobrym dealem w kontekście CTR’u. Dzieje się to w szczególności w przypadku bardzo nasyconych reklamami SERPach. W dobie gdzie wszyscy reklamodawcy z top 3 prześcigają się w pomysłach jak przedłużyć tytuł i to przedłużenie jeszcze pogrubić nieatrakcyjny ciąg cyfr sprawia, że nasz CTR jest niższy od konkurencji.

Rozszerzenie Połączeń Reklamy top 3

Szczerze powiedziawszy spodziewałam się czegoś lepszego. Przynajmniej dodania jakiejś małej grafiki słuchawki obok…

Jedyny scenariusz kiedy takie rozszerzenie może uatrakcyjnić reklamę to w przypadku zainstalowanego dodatku Skype – click to call w przeglądarce.

rozszerzenie-skype-w-adwords

Z drugiej jednak strony widzę tych add-onów coraz mniej. Chyba przestali je tak agresywnie promować. Zatem w kontekście ich coraz mniejsze skali nie odnotujemy szczególnie zauważalnych wyników.

Jeżeli nam bardzo zależy na umieszczeniu numeru telefonu w tekście bez zastosowania rozszerzenia pamiętajmy o tym, że w wyświetlanym URLu już takich restrykcji nie ma. Można je zatem swobodnie dodać po slashu bądź w sub-domenie. Jeżeli to tylko ma sens.

Rozszerzenie dla urządzeń mobilnych

Oczywiście powyższe już nie dotyczy rozszerzeń w przypadku urządzeń mobilnych. Wyglądają one o niebo lepiej i są funkcjonalne. Wyświetlają się poniżej reklamy w formie linku z grafiką telefonu. W przypadku reklam ustawionych tylko z numerem telefonu – po kliknięciu w tytuł otwiera nam się aplikacja telefonu w danym modelu urządzenia przenośnego.

tylko-numer-telefonu

Telefoniczne rozszerzenia mobilne są zrobione dobrze i faktycznie dobrze działają.

rozszrzenie-polaczen-adwords-mobile

rozszerzenie-polaczen-mobile-tylko-tel

Rozszerzenia telefoniczne dla komputerów stacjonarnych i laptopów są dużym rozczarowaniem. Być może presja aby wypuścić update Google Ads z kampaniami rozszerzonymi sprawił, że ten produkt nie był do końca dopracowany.

{ 0 comments… add one }

Leave a Comment

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.