Naucz się podstawowych skrótów klawiszowych i wprowadzaj zmiany szybciej! Jeżeli prowadzisz dużą kampanię Google Ads lub zarządzasz wieloma kampaniami na raz skróty klawiszowe w Google Ads Editorze to zbawienny sposób oszczędzania czasu. Efektywność Twojej pracy znacznie wzrośnie jak tylko zaczniesz je stosować na co dzień.
Używam Google Ads Editora od około 2007 roku. Nasze początki wynikały z ciekawości. Muszę przyznać, że nie był to najprzyjaźniejszy soft na którym pracowałam. Z czasem jednak ja stałam się bardziej wyrozumiała a Google Ads Editor z każdą aktualizacją przeistaczał się w życzliwsze narzędzie :). AE używałam na Linuxie, na MAC OS X oraz oczywiście na Windowsie. Jednym słowem korzystanie z niego jest możliwe wszędzie – nie ma wymówek pod tytułem używam systemu XYZ
.
Poniższym artykułem mam zamiar zachęcić do korzystania ze skrótów klawiszowych. Wypróbuj chociaż kilka i przekonaj się, że faktycznie warto je stosować. Są one specjalnie dobrane wg częstotliwości ich używania oraz przydatności.
Podstawowe
Skróty klawiszowe, które możesz znać z innych programów np. biurowych.
Skrót Klawiszowy | Opis |
---|---|
CTRL + C | Kopiuj wybrane elementy. |
CTRL + X | Wytnij wybrane elementy. |
CTRL + V | Wklej wybrane elementy. |
CTRL + A | Zaznacz wszystkie elementy w wybranym widoku. |
CTRL + Z | Cofnij wybrane zmiany. |
DELETE | Usuń element. |
CTRL + H | Zamień ciąg znaków na inny w wybranych elementach. |
CTRL + F | Focus (przejście kursora) na box wyszukiwania. |
Dodawanie elementów
Kluczowe skróty dotyczące dodawania poszczególnych elementów kampanii tj. słowa kluczowe, teksty reklamowe, miejsca docelowe czy wykluczenia. W szczególności istotnym elementem jest dodawanie wielu zmian na raz. Np. skrót Shift + Ctrl + K pozwala nie tylko dodać wiele słów kluczowych wraz z ich dopasowaniem, ale również dodać inne składowe jak grupę reklamową czy nawet kampanię.
Skrót Klawiszowy | Opis |
---|---|
CTRL + K | Dodanie pojedynczego słowa kluczowego. Warto dodać, że po dodaniu słowa można klawiszem TAB przełączyć się do kolejnych opcji jak dopasowanie. |
CTRL + SHIFT + K | Dodanie wielu słów kluczowych. |
CTRL + T | Dodanie pojedynczego tekstu reklamowego. Warto dodać o możliwości przełączania się między polami za pośrednictwem klawisza TAB. |
CTRL + SHIFT + T | Dodanie wielu tekstów reklamowych. |
CTRL + L | Dodanie wykluczającego słowa kluczowego na wysokości grupy reklamowej. |
CTRL + SHIFT + L | Dodanie wielu wykluczających słów kluczowych na wysokości grupy reklamowej. |
CTRL + M | Dodanie wykluczającego słowa kluczowego na wysokości kampanii. |
CTRL + SHIFT + M | Dodanie wielu wykluczających słów kluczowych na wysokości kampanii. |
CTRL + B | Dodanie miejsca docelowego. |
CTRL + SHIFT + B | Dodanie wielu miejsc docelowych. |
F2 | Edycja istniejącego elementu. Działa zarówno w widoku elementów jak np. w drzewie kampanii. |
Nawigacja i pobieranie/wysyłanie zmian:
Ważne skróty klawiszowe które sprawią, że nie trzeba będzie sięgać po myszkę aby przełączyć się np. na pobieranie zmian czy do pola wyszukiwania.
Skrót Klawiszowy | Opis |
---|---|
TAB | Zmiana pól formularza i sekcji nawigacyjnej. |
CTRL + S | Wysyłanie zmian. |
CTRL + R | Pobranie najnowszych zmian. |
CTRL + F | Wyszukaj ciągu znaków w bieżącym widoku. |
Powyższe są najczęściej używanymi skrótami klawiszowymi przy pracy nad kontem Google Ads. Nie ma sensu uczyć się całego spisu skrótów, gdyż wiele z nich jest po prostu zbędna lub używana rzadko. Jeżeli tworzysz głównie kampanie nakierowane na wyszukiwarkę to skróty dot. kampanii na sieć reklamową oczywiście Ci się nie przydadzą i odwrotnie.
Pobierz Cheat Sheet – skróty klawiszowe Google Ads-Editor
Przydatne linki:
Google Ads Editor – Pobierz Google Ads Editora
Pełna lista skrótów – Google Support