W raporcie Źródła Odwiedzin w Google Analytics znajdują się zestawienia dotyczące witryn odsyłających. Zaglądamy tam z różnych powodów. Zazwyczaj po to, aby skąd najczęściej przychodzą do nas użytkownicy. Jest to wyjątkowo przydatne w momencie, gdy gdzieś toczy się jakaś debata bądź pyskówka na nasze temat. Problem się najczęściej pojawia, gdy sprawdzamy fora internetowe.
Problem – niepoprawny URL w rapocie
Okazuje się, że nie ma bezpośredniego linka do danego tematu. Po przekliknięciu domeny ukazuje się nam suche index.php
i koniec.
Google Analytics ma niestety problemy z wyświetlaniem adresów do witryn lub ich sekcji, które są tworzone dynamicznie. Jest jednak na to rada. Kolejny filtr Google – dodam, że to jeden z moich ulubionych :).
Pełny adres witryn odsyłających – ustawienia
Pełny referrer można zobaczyć w Google Analytics ustawiając odpowiedni filtr.
Aby to zrobić należy wybrać odpowiednią domenę w Google Analytics i w widoku profili przejść do Menedżera filtrów.
Tam tworzymy nowy filtr poprzez kliknięcie w link dodaj filtr. Ustawiamy go następująco:
Poniżej dla ułatwienia ustawienia w formie tekstowej.
Nawa filtru: Referrer
Typ filtru: Filtr niestandardowy > Zaawansowane
Pole A -> Wyodrębnij A – Odesłanie
Pole B -> Wyodrębnij B – zostawić puste
Dane wyjściowe -> Konstruktor – Definiowane przez użytkownika
Wymagane pole A – Tak
Wymagane pole B – Nie
Zastąp pole danych wyjściowych – Tak
Z uwzględnieniem wielkości liter – Nie
Zrzut ustawień dla użytkowników GA z angielskojęzycznym interfejsem:
Na końcu pozostaje tylko przydzielenie filtru do odpowiedniego profilu. Z doświadczenia sugeruję utworzenie co najmniej 2 profili witryny aby w przypadku błędnych ustawień filtra nie stracić danych statystycznych.