Jeżeli posiadasz 1 konto Google Ads przypisane do Twojej skrzynki pocztowej, na którą się regularnie logujesz, to z pewnością nie masz problemów z powiadomieniami o odrzuconych reklamach wysyłanych na maila.
Natomiast jeżeli prowadzisz wiele kont podpiętych pod rozrośnięte drzewo kont MCC (MCK) z workiem osób z różnymi uprawnieniami i funkcjami sprawa może być kłopotliwa.
Poniżej znajdziesz instrukcje jak włączyć lub wyłączyć wspomniane powiadomienia.
Scenriusz 1: Nie otrzymuję powiadomień
Powiadomień o odrzuconych reklamach możesz nie dostawać z 2 podstawowych powodów (od razu zwrócę uwagę, że nie jest to folder spamu, który może też warto sprawdzić).
- Te powiadomienia zostały wyłączone.
- Logujesz się przez konto MCK (MCK – moje centrum klienta) a nie konto managera.
Aby włączyć te powiadomienia patrz instrukcja poniżej. Jeżeli logujesz się przez konto MCK musisz wiedzieć, że jest to swojego rodzaju martwy byt. Jest to konto pomocnicze aby utworzyć gałąź do której podpięte są inne konta. Nie da się także do tych kont ustawić powiadomień – uwierz mi próbowałam :). W tym wypadku trzeba utworzyć konto managera i nadać mu dostęp do odpowiedniego konta MCK oraz wtedy ustawić odpowiednie powiadomienia.
- Wybierasz konto MCK do którego podpięty jest konto wybranego managera (e-mail za pośrednictwem które się loguje i który jednocześnie nie jest kontem MCK)
- Przechodzisz do Ustawienia Konta > Ustawienia powiadomień a następnie do zakładki Ustawienia klienta.
- Z rozwijalnego menu w miejscu Ustawienia powiadomień dla wybierasz odpowiedniego użytkownika.
- W kolumnie Odrzucone reklamy i alerty dot. zasad wybierasz wszystkie lub tylko krytyczne dla interesujących Cię kont (jeżeli jest ich więcej niż 1).
Scenariusz 2: Otrzymuję niechciane powiadomienia
Patrz scenariusz 1 gdzie w 4 punkcie zamiast opcji Wszystkie wybierasz Żadne :).