Google aktualnie widzi 4,7 miliarda urządzeń mobilnych podłączonych do Internetu na całym świecie. To 63% całej populacji planety. Jeżeli chodzi o zasięg i skalę to bardzo imponujące liczby.
Estymacje na rok 2020 mówią o 5.6 miliardach urządzeń czyli około 3/4 całej populacji. To już za 3 lata.
Mobile na świecie
Niektóre kraje przodują pod kątem zasięgu mobile i penetracji urządzeń typu smartfone.
W Azji prym wiedzie Singapur i Emiraty Arabskie, w których aż 90% ludności jest podłączona do Internetu przez urządzenia mobile. Dalej uplasowała się Południowa Korea 83% oraz Japonia i Chiny około 54%.
W zestawieniu krajów przodujących w Europie znalazła się Polska z 58% penetracją telefonów podłączonych do Internetu. Natomiast liderami są Szwedzi z 82% i Wielka Brytania z 58%.
Indie (30%), Nigeria (25%) czy Brazylia (48%) są krajami w których bardzo często pierwszym urządzeniem podłączonym do Internetu jest właśnie smartfone. Nie zaś jak w Polsce doświadczyliśmy PC lub laptop. Zatem urządzenia mobile w tych krajach są punktem wejścia do Internetu. Rynki te także odnotowują gwałtowne wzrosty smartfonów nie natomiast, jak niektórzy mogliby się spodziewać, starszych telefonów typu cegła Nokia :).
Ponad 50% świata wyszukuje przez mobile
W marcu 2016 nastąpił tzw. mobile moment
czyli globalna ilość zapytań do wyszukiwarki Google z urządzeń mobilnych prześcignęła zapytania z urządzeń typu desktop/laptop.
W różnych krajach te momenty występowały w różnych latach. Np. Japonia jako pierwsza odnotowała taki trend już w grudniu 2012 roku.
Są kraje, w których występuje więcej wyszukiwań na mobile niż na desktopach.
Aktualnie jest ich już 10 na całym świecie jak właśnie Japonia i Stany Zjednoczone.